Producentami, a jednocześnie liderami sprzedaży centralek telefonicznych na rynku są Panasonic, Slican i Platan, które mają duże doświadczenie w produkowaniu centralek telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny najbardziej wymagającego biura.
Centralki telefoniczne – czy są niezbędne?
Centrala telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas wymiany informacji. Centralki telefoniczne pozwalają zaoszczędzić więcej czasu osobom dzwoniącym, uprościć działanie instytucji oraz w wielkim stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Wszystkie centralki telefoniczne umożliwiają przełączanie na numer wewnętrzny rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w firmie bez żadnych kosztów (w sieci centralki) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na odłączeniu wyjść na połączenia miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centralka daje możliwość przyznania każdemu aparatowi telefonicznemu wewnętrznego numeru dozwolonego, który pozwala na wykonywanie rozmów zewnętrznych. Posiada również możliwość zbierania danych, które zostają zapisane w pamięci centralki dzięki czemu istnieje możliwość kontroli takich danych jak numer wewnętrzny i zewnętrzny, przybliżony koszt oraz godzina rozmowy.