Poznaj dalsze szczegóły o kampanii SEO.
Przedsiębiorstwa oraz administratorzy stron internetowych, którzy marzą o tym, aby wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie działań . Nie posiadając kwalifikacji w zakresie SEO i nie obserwując codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, grafiki czy copywritingu służący rzeczową pomocą w tych sferach.
Profesjonalna firma SEO przygotowuje spersonalizowaną ofertę dla każdego klienta
Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych czy marketingowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach posiadają dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę należy zapoznać się ze studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwiązać oraz z jakimi branżami pracowała. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o harmonogramie zadań na najbliższe tygodnie, ale również przesyła raporty z ukończonych działań i ich rezultaty.
Inna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można znaleźć na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO oraz o najważniejszych dla klienta produktach albo usługach, które chce wypromować.
Opłata za usługi firmy SEO – jakim ofertom nie wierzyć
Przezornie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują rodzaj umowy z opłatą za uzyskany wynik. W takim modelu klient płaci agencji SEO dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 albo do Top5). To wciąż dość popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą znaczne ryzyko – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty naruszając reguły określone przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, zatem dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Co do ceny za usługi firmy SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby opracować dokładny audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie wymienione w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo mniejsze.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]