Tania windykacja - dowiedz się więcej o ofercie na https://flobo.io/automatyczna-windykacja/.
Może być mnóstwo przeróżnych przyczyn, dlaczego klienci nie płacą na czas za wykonaną usługę. Problem z nieopłaconymi fakturami dotyczy nie tylko przedsiębiorców, którzy oferują usługi dla biznesu, ale również firmy z profilem działalności ukierunkowanym na odbiorców indywidualnych.
Windykacja polubowna – cykliczne monitowanie nieterminowego kontrahenta
Wierzyciel może dochodzić niespłaconych należności na drodze windykacji długu. Chociaż określenie to prawie każdemu negatywnie się kojarzy, po prawdzie oznacza to postępowanie w trakcie którego rozpoczyna się względem dłużnika szereg działań zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Czynności te mają na celu ściągnięcie zaległości. To tzw. windykacja polubowna, to znaczy systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i przypominanie o konieczności przelania opłaty. Kiedy ta strategia windykacji pozostanie bez odzewu, dalszą możliwością jest windykacja sądowa. Jeżeli firma świadczy usługi wobec kilkudziesięciu czy nawet kilkuset klientów i każdego miesiąca wypisuje identyczną ilość paragonów i faktur, prawdopodobieństwo, że jakaś część opłat nie będzie wniesiona we wskazanym terminie wyraźnie wzrasta. W organizacji całej procedury powiązanego z księgowaniem przelewów pomaga polska aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która ma również moduł automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – procedura upominania o konieczności zapłacenia za fakturę
Robot Flobo nie tylko monitoruje, czy na konto bankowe wpłynął przelew od kontrahenta, ale w razie stwierdzenia jej braku w wyznaczonym terminie, rozpoczyna ona proces upominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca wykorzystujący to narzędzie może ustawić indywidualne scenariusze działań wszczynanych względem nie płacących klientów, definiując m.in. przerwy między poszczególnymi wiadomościami upominającymi. Notyfikacja o zbliżającym się terminie przelewu za fakturę przesyłana jest z aplikacji także przed jego wygaśnięciem do tych klientów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwukrotnie wykonali przelew z opóźnieniem lub którzy nie dokonali przelewu w terminie w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeśli upomnienia nie poskutkują, kolejnymi etapami automatycznej windykacji prowadzonymi przez robota Flobo jest wygenerowanie noty księgowej o równowartości 40 EUR, a potem zgłoszenie informacji o dłużniku do Biura Informacji Gospodarczej. Wreszcie, jeżeli wyliczone wyżej działania zadziałają, aplikacja przekaże sprawę do e-sądu.
Wykorzystanie aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza czas poświęcany na kontrolowanie przychodzących należności, a po paru miesiącach skutkuje także zauważalną poprawą terminowości u płatników.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]