Dowiedz się, kto oferuje pozycjonowanie stron.
Funkcjonują trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep ogólnospożywczy Śródmieście”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do klientów mieszkających na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy firma ma nieduży budżet na reklamę i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to solidne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to także dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest również to, iż rośnie trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy A40 niebieski,
– obuwie sportowe Adidas V racer białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Święto Pracy lub koncert popularnego piosenkarza. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Najczęściej powinno się rozpocząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść strony.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]