Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Dowiedz się, kto oferuje audyt sklepu internetowego.

Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem różnych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej elementy, jak metadane, prędkość ładowania się strony, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Poza samym wykazaniem nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone również instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod kątem dostępności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby wykryła ona wszelkie błędy na stronie oraz – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Darmowy audyt SEO nie wykryje wszystkich uchybień na stronie

W sieci znajduje się sporo stron oraz narzędzi, przy użyciu których można natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO strony internetowej. Plusy tej opcji? Cena oraz szybkość. Minusy? Jest ich sporo. Bezpłatne narzędzia lub też dema z niewielką liczbą opcji, nie są doskonałe. Jeśli już znajdą pewne uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Dużo pomyłek (np. w kodzie) uchwycić można tylko podczas analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się zwykle od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Okres na przekazanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go wykona. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze błędy kryjące się w witrynie. Jeżeli strona została postawiona na otwartym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to błędów do naprawienia może być cała masa. Kiedy strona wolno się wczytuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to też są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie wykonany starannie

Dokładnie wykonany audyt SEO może wykryć szereg błędów witryny, w szczególności:

  • powolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • poprawność kodu strony,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]