Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

Szukasz szczegółowych wiadomości o PBN? Dobrze trafiłeś! Skieruj się tutaj.

By odbiorca znalazł twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – proste zdobywanie sporej ilości zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci blogów są przeważnie stosowane jako element złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem należy poświęcać mnóstwo godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci portali rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, nazwa oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze firm bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Druga ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych rozumieją jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są pomocne, godne przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, doradztwem finansowym oraz aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO